torsdag 6 november 2014

Årliga trollingkaoset...


Jodå nu har kaoset kört igång för i år på allvar. Trollinghelg v47 i Åmål och man har ju förberett i tid som vanligt.. inte... Körförbud på trailern så in på första bästa tid för besiktning och torskade på ett hjullager då.. hoppla, upptäcker även att våran andra, lite nyare Passat skulle få agera dragbil i år men upptäcker att den inte går att ha framför iom att jag har varit så duktig och bytt all belysning på trailern till ledlampor. Man kan ju kanske tycka att ju nyare bil med ju nyare lysteknink bör vara som fisken i vattnet och handen i handsken då, men icke!! Så man får damma av den röda sportbilen för ett dragpass i år igen. Men vänta nu, hade inte jag ett kopplingsbyte att se fram emot på den och en service med. Och nu när jag tänker efter en anliggande broms bak.. Hrmpf... handla delar och jaga mek som en idiot och får troligen skiten bytt nästa vecka iaf. Sen har man ju sparat det här roliga att byta all lina på tio rullar, städa ur båten, dra om en del el i den och montera ny akterlanterna, transporthållare och en massa annat myspys utomhus i höststormarna. Och idag ska det visst börja snöa så jag väljer nog att lägga om till vinterdäck i snön som vanligt.Tjihooo!!! Just ja, beställa hjullager till båtvagnen var det ja... Nä får nog brygga lite starkare kaffe tror jag...

Skickat från min Samsung Mobil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar