lördag 27 juli 2013

Multimedia message

Krängt på mig spenderarbyxorna sista tiden. Slog till på en Terhi 430 styrpulpetare som komlement till ht-båten då den kan bli lite osmidig då man vill åka runt och jerkfiska eller kanske vertikala lite. Köpte en Honda 40 för ett tag sen och den ska nu få bo på akterspegeln på den röda racern. Elmotor, spöhållare och elektronik ska givetvis monteras så fort man hinner. Fick jag välja så hade jag gärna lackat den vit, lika som jag gjorde med 520:n, men jag tvivlar att jag orkar med nå mer sånt i år. Har ju en hel del jobb kvar på den större med innan höstens/vinterns lax- och öringtrolling kör igång. Tänk om det fanns fler timmar på dygnet så man hann med nåt...... Apropå att inte hinna med nåt så hjälpte det kanske inte att man stack till Sälen över helgen, men tröstar mig med några harrar från Görälven. På både svenska och norska sidan... Stannade på Vestlis Fiske på vägen upp och investerade i några J-Pod pluggar att fylla ut betesboxen med. Såg riktigt fina ut och ska bli spännande att testa längre fram....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar